Chia seemnete võrdlus linaseemnetega

Chia seemnedChia seemnetes on 64 % omega-3 ja 19% omega-6 rasvhappeid. Võrdluseks, linaseemnetes on need arvud vastavalt 58 % ja 15 %. Kahtlemata on nii chia- kui ka linaseemned suurepärasd omega-3 allikad, kuid chias on kõrgem mineraalainete sisaldus – nad sisaldavad 631 milligrammi kaltsiumi ja 466 mg magneesiumi 100 grammi seemnete kohta (linaseemnetes on vastavalt 199 mg kaltsiumi ja 362 mg magneesiumi). Kui süüa päevas üks supilusikatäis Chia seemneid, saab sellest 100 mg kaltsiumi ja 70 mg magneesiumi, mis on üsna arvestatav kogus.

Nii chia seemned kui ka linaseemnetes on palju kiudaineid ning kõrge valgusisaldus. Chia seemned sisaldavad 20 % valke, mis on paljude teraviljadega võrreldes palju kõrgem protsent. Näiteks riisis on ainult 7 % valke, kaerahelvestes aga 17 %.

  Chia seemned (100 g ) Linaseemned (100 g)
Omega-3 64 % 58 %
Omega-6 19 % 15 %
Kaltsium 631 mg 199 mg
Magneesium 466 mg 362 mg

Võrreldes linaseemnetega ei sisalda chia seemned selliseid antitoitaineid nagu glükosiidid, trüpsiini inhibiitorid ja fütaadid. Kuna chia seemned on linaseemnetega võrreldes parema koostisega, võib neid süüa korraga rohkem. Chia seemnetes on kõrgem antioksüdantide sisaldus, mistõttu nad säilivad ligi 4-5 aastat.

Osta siit – chia seemned

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

View Desktop Site