Miks on organismil boori vaja?

BoorBoori puudus organismis avaldub ennekõike kaltsiumi ja magneesiumi häiritud ainevahetuse ehk metabolismi näol. Lisaks võib boori puudus põhjustada artriiti ja osteoporoosi, aga ka kilpnäärme ületalitust, häireid suguhormoonide tasakaalus ja närvisüsteemis.

Luude tervis

Boori roll luude arengu juures on seni jäänud kaltsiumi varju, kuigi tegelikkuses aitavad boor ja kaltsium üheskoos luid tugevdada. Boori aitab tagada luudes maksimaalse kaltsiumitaseme. Boori abil on suudetud märkimisväärselt suurendada kaltsiumi imendumist kõhre ja luudesse, et peatada luude hõrenemist. Samuti osaleb boor selliste luu tervise seisukohalt oluliste mineraalide ainevahetuses nagu magneesium ja vask. Lisaks mõjutab boori tase hormoone, kaasa arvatud östrogeeni ja testosterooni, millel on samuti mõju luude tervisele.

Liigesepõletikud

Boori abil on võimalik leevendada reumatroidartriiti ehk kroonilist liigesepõletikku. Booriga saab leevendada reumatroidartriidi puhul tavapärast allergilist ja põletikulist seisundit.

Menopaus

Menopausiga naistel võib boor aidata leevendada selliseid sümptomeid nagu kuumahood ja öine higistamine. Boor tasakaalustab mineraalide taset, mis omakorda aitab tasakaalustada hormoonide taset. Viimane mõjutab paljusid organismi olulisi protsesse ja võib ka esile kutsuda eelmainitud sümptomeid.

Südame-veresoonkonnahaigused

Usutakse, et boor mõjutab vere hüübimist ja seega võib vähendada trombide tekke ohtu. Samuti aitab boor vähendada plasmalipiidide kuhjumist ja väljutada kolesterooli, mis võimaldab samuti alandada infarkti ja südameataki riski.

Muud vaevused

Boori peetakse oluliseks ka rakumembraanide tervise seisukohalt. Uuringud on näidanud, et boor suudab parandada aju funktsioone, silma-käe koostööd, lühiajalist mälu ja keskendumisvõimet. Boori seostatakse ka viljakuse ja loote tervisliku arenguga, kuigi uuringutulemusi neis valdkondades on veel vähe.

Kuna boor aitab kehal paremini omandada kaltsiumi ja magneesiumi, on sellest abi ohtlike haiguste nagu liigesepõletiku ja luude hõrenemise ärahoidmisel. Booriga saab leevendada ka menopausi sümptomeid.

BOOR TOIDUST

Boori leidub nii suures valikus toiduainetes, et tervislikult toitudes ei ole põhjust booripuudust karta. Boori looduslikud allikad on õunad, apelsinid, punased viinamarjad, pirnid, ploomid ja kiivid. Boori leidub rikkalikult köögiviljades, avokaados, sojaubades ja pähklites. Ka kikerherned, sarapuupähklid, sõstrad, maapähklivõi, punane aeduba, tomat, läätsed, oliiviõli, sibul, kartul, vein ja õlu on head boori allikad.

Ostke boor kreem siit!

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

View Desktop Site