Tudraõli

7.00 

Naudi Eesti põllul kasvatatud põldtudrast külmalt pressitud tudraõli!

Tudraõli ehk Camelina neitsiõli on tõhus „halva” LDL- kolesterooli taseme alandaja veres. Teaduslikud katsetused tõestasid, et 30 g õli sissevõtmine iga päev kuue nädala jooksul langetas kolesterooli taset 12 %, see on kaks korda rohkem kui rapsi- või oliiviõli. Oluliselt suurenes ka asendamatute rasvhapete sisaldus veres.

250ml

Tootja Maidla Sillaotsa talu.

Kirjeldus

Ristõieliste sugukonna üks perekondi on tudrad (Camelina Crantz). Sellesse kuuluvad Eestis esinevatena liiv-, karvane-, lina- ja põldtuder . Esimesed kolm on umbrohud, neljandat kultiveeritakse aga õlitaimena.

Tudraõli rasvhapetest on 58% polüküllastamata sealhulgas inimesele vältimatutest alfa-linoleenhapet (omega-3) 39% ja linoolhapet (omega-6) 15%.

Tudra õli

Neid rasvhappeid inimorganism ise ei valmista (tooda) vaid peab saama toidust. Kalast saadavaid pikemaahelalisi omega-3 rasvhappeid (EPA ja DHA) on inimorganism ise võimeline valmistama taimsetest omega-3 rasvhapetest.

Taimseid omega-3 rasvhapete tarvitamise hulgal ei ole praktiliselt piiri. Samas  kalarasva aga ei soovitata nautida üle 3 grammi päevas. Tudraõli sisaldab tokoferoole (E-vitamiini komponendid) kokku 760 mg/kg, millest suur osa on gamma-tokoferoolid –  66 mg/100 g (rapsil 40 mg/100g). Delta-tokoferoole sisaldab tudraõli rohkem (4 mg/100 g) kui rapsiõli (2 mg/100 g). Külmpressitud õlis on rohkem tokoferoole kui vastavas rafineeritud õlis, sest pooled tokoferoolid hävinevad tööstuslikul rafineerimisel.

Tudraõli ehk Camelina neitsiõli on tõhus „halva” LDL- kolesterooli taseme alandaja veres. Teaduslikud katsetused tõestasid, et 30 g õli sissevõtmine iga päev kuue nädala jooksul langetas kolesterooli taset 12 %, see on kaks korda rohkem kui rapsi- või  oliiviõli. Oluliselt suurenes ka asendamatute rasvhapete sisaldus veres.

Lisaks LDL-kolesterooli taseme alandamisele on omega-3 rasvhapetel ka teisi omadusi, mis teevad nendest eriti südamesõbralikud rasvhapped: 

•    Alandavad südamega seotud äkksurma riski
•    Omavad põletikuvastast toimet ja hoiavad ära vereklompide teket
•    Hoiavad veresoonkonna elastsena ja hoolitsevad sujuva vere- ringvoolu eest, alandavad vererõhku.

Soomes on tudraõlile omistatud südamemärk!

Lisaks südametervisele on omega-3 rasvhapetel teisigi tervisemõjusid:

•    Vähendavad reumavalude ja masendushoogude teket
•    Olulised naha tervisele
•    Aitavad kaasa nägemisvõimele ja ajutegevusele
•    Tõstavad organismi immuunsüsteemi

Viimased uuringud on näidanud, et omega-3 rasvhapped toimivad laste õppimisvõimet parandavalt.Erilise rasvhappelise koostise tõttu on tudraõli nautimine tõhus viis tõsta söögivalikus omega-3 sisaldust, kasutades seda salatiõliks, putrudes, küpsetistes või lihtsalt sissevõtta.

Põhjamaade toitumissoovitused:

5% toiduenergiast (kcal) peaksime saama taimsetest omega-3 rasvhapetest – keskmiselt 15 grammi päevas ehk 1 supilusikas tudraõli. Võrdluseks, et saada oliiviõlist kätte sama kogus omega-3 rasvhappeid tuleks seda ca 1 pudel tarvitada.

Toiteväärtus 100 g:

  • ·energiat 3753 kJ/893 kcal,
  • ·valgud 0 g,
  • ·E-vitamiin 7,6 g

Rasvad 100 g:

  • ·küllastunud rasvhapped 10 g
  • ·monoküllastamatud 32 g
  • ·polüküllastamatud 58 g.

Kogu rasvhappelisest koostisest alfalinoleenhape on 39 % ja linoolhape 15 %. Lisaks sisaldab õli palju looduslikke antioksüdante, tokoferoole (E-vitamiin), mis hoiavad ära õli kiire riknemise.

Lisainfo

Kaal 500 g
Päevaseks tarbimiseks soovitatavat kogust mitte ületada. Ärge kasutage toidulisandit mitmekesise toitumise asendajana. Hoidke toodet lastele kättesaamatus kohas.