Maca suurendab füüsilist võimekust – uuring

MacaMaca ehk Lepidium meyenii walp on taim mis kasvab Peruu kõrgmäestikus ja on tuntud kui iidne elujõu allikas.

Peruu San Marcose riiklik ülikool (Universidad Nacional Mayor de San Marcos) viis  läbi (aastal 2005) uuringu maca mõjust sportlaste füüsilisele vormile kõrgmäestiku tingimustes.

10 kõrgmäestikus treenival sportlasel mõõdeti enne testi maksimaalne hapniku tarbimine füüsilisel koormusel. Seejärel anti neile 60 päeva jooksul iga päev 1500mg macat. Seejärel tehti teine hapniku tarbimise test samades tingimustes.

Tulemused olid kõnekad! Baastingimustes oli keskmine jooksukiirus jooksulindil 15,46 km/h ning maksimaalne keskmine hapnikutarbimine oli 52,32 ml/kg/min.Teisel mõõtmisel peale maca tarbimist oli keskmine kiirus tõusnud – 16,89 km/h ja maksimaalne hapnikutarbimiseks mõõdeti 57,75 ml/kg/min, mis tähendab 10,3% füüsilise jõudluse kasvu. Mõnedel sportlastel parandas maca sportlikku tulemuslikkust kuni 33,5%.

Maca mõju sportlastele

Järeldus: Maca tarvitamine suurendas kõrgmäestikusportlaste füüsilist resultatiivsust.

Allikas: Efficacy of fresh maca (Lepidium meyenii walp) in the sportsmen increment in physical performance at high altitude)

Osta siit – Maca

2 comments on “Maca suurendab füüsilist võimekust – uuring

Jaan on 18. aprill 2011 12:54

Hei!

Väga huvitav uuring! Tihti on toiduainetega see probleem, et keegi ei uuri neid teaduslikust aspektist. See, et teadlased on võtnud maca uurimise ette, näitab et tegu on tõesti väga unikaalse taimega ja iidsete rahvaste valik on õige.

Ise olen maca tarvitaja ja tõesti maca annab energiat ja pikaks ajaks. Mina segan teda hommikukohvisse ja terveks päevaks annab ta energiat ja tegutsemistahet.

Soovitan seda kõigile, eriti peaks maca huvipakkuma siis sportlastele ja ka näiteks mägironijatele kuna suurendab hapniku tarbimist mida kõrgmäestikus on vähe.

Aivar on 18. aprill 2011 13:04

Mina loen sellest maca uuringu graafikust veel seda välja, et sportlaste tulemuste kõikumine vähenes väga palju! See on spordis väga oluline, et tulemused oleksid võimalikult stabiilsed.
See 10% tulemuse paranemist võib paista väike, kuid tegelikult on see väga suur tulemuste paranemine. Näiteks: kui teie jooksuaeg on 10 minutit, siis tänu maca tarvitamisele oleksite tervelt 1 minuti kiirem. See on kohutavalt suur tulemuse paranemine!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

View Desktop Site